Tapírčä a rabovanie

Koláž. autor

Koláž. autor

 

Tapírčä práve stálo pri pokladni a tuho rozmýšľalo, kto si už len môže kúpiť päť a desaťeurové poukážky na nákup v Kauflande.

A vtedy sa to stalo. Do obchodu vtrhlo asi dvadsať výrastkov v kapucniach a značkových teniskách. Predavačky bledli. Samozrejme len dovtedy, kým si neuvedomili, že sa im zrejme o pár minút končí šichta. Potom opäť nabrali príjemnú a najmä korporátnu kauflandovú červeň. Vedúca marketingu si vydýchla. Aspoň jedna katastrofa bola zažehnaná.

Muži sa medzitým predrali pomedzi zákazníkov stojacich pri pokladniach. Tapírčäťu pri tom stupili na paprčku až mu v nej zaprašťalo.

Malý tapír začal vydávať zvuky, ktoré sa ani pri najlepšej vôli nedajú popísať. V slovníkoch sa to totiž len tak hemží citoslovcami ako mňau, mú, iááá, či kotkodák, no trpiacich tapírov v jazykovednom ústave zatiaľ nepochopiteľne ignorujú. Možno je to aj chyba tapírov, že sa v prítomnosti jazykovedcov trápia výhradne potichu, ale to už trochu odbočujeme.

Vráťme sa späť do obchodu. Konkrétne do oddelenia s obuvou. Práve sem totiž smeroval hrozivý dav pubertiakov. Išlo to neskutočne rýchlo. Mladí sa rozhliadali po regáloch a hľadali svoje čísla. Akonáhle ich zočili, bleskovo vyzuli svoje značkové tenisky nike či adidas a vzali si na nohy poltopánky s logom diskontu za 2.99 eura.

Tí rýchlejší sa zakrátko presunuli k textilu. Pohotovo si vyzliekli svoje mikiny športových i prémiových mestských značiek, vzorne ich poskladali, uložili do regálov a obliekli si biele tričká za 99 centov.

Niektorí ešte v chvate vyložili na pult bacardi a vzali si tuzemák.

Prúd rabovania sa len rozbiehal. Do predajne prichádzali mladí s LCD obrazovkami Sony s uhlopriečkou dlhšou než vystretý malý tapír aby z predajne o chvíľu odchádzali s malými bruchatými televízormi. Niektorí s nimi ochotne pózovali aj fotografom a kameramanom z rôzne serióznych médií, ktorí sa už stihli zhromaždiť pred obchodom. Polícia sa len prizerala.

Rovnako ako tapír. Za moment si však povedal, že odtiaľto musí vypadnúť. Kým krívajúc vychádzal na ulicu, predbiehali ho lumpi, ktorí mali na rukách najlacnejšie digitálky a na hlave zľavnené budajky za 49 centov, ktorých sa Kaufland nevedel zbaviť už niekoľko rokov.

Tapírčä bolo zúfalé, lebo bolesť v nohe sa stále stupňovala. Sanitka, ktorú mu zavolala jedna z nadšených predavačiek, sa nemohla dostať až pred obchod, keďže ho blokovali odstavené béemvéčka, mercedesy a jedno bentley, ktoré tam nadobro nechali ich rozhnevaní majitelia – výtržníci.

Malý tapír mal však šťastie, lebo z obchodu práve odchádzala šéfka marketingu, ktorá si pohotovo zrátala čo znamená súčet zranené mláďa + fotografi z bulváru. Najskôr ozdobila nákupný vozík zo všetkých strán igelitkami s veľkým logom reťazca a následne hrdinsky vyviezla tapíra až k sanitke. Toľko bleskov tapírčä nevidelo ani počas tropickej búrky.

,,Je to zlomené,” povedal lekár po tom, čo sa cez rontgenový snímok asi minútu pozeral sestričke do výstrihu.

Tapír vedel, že je s ním zle, keďže sestrička svojim dekoltom rozptyľovala aj sádrovača. Ten mu tak omylom zalial obe zadné nohy do jednej formy. Tapírčä bolo k lôžku pripútané na dlhé tri týždne.

Keďže pred svojím posledným odchodom nedoniesol z obchodu, čo mal, rodina mu udelila dva tresty. Žiadna televízia ani internet. A hneď ako bude vedieť chodiť, hor sa do obchodu po všetko, čo mal nakúpiť minule.

Tapírčä sa do ulíc vybralo s obavami. Všade sa však rozvaľovala pohoda. Nič čo by ho vyviedlo z konceptu. Koncept mu poškrtal až diskont. Tenisky nike, či adidas v ňom stáli 2.99, LCD obrazovky 9.99, Jack Daniels 4.99. Ľudia aj po troch týždňoch plakali od dojatia.

Revolúcia sa vydarila. Malý tapír si v rade pred pokladňami listoval novinami, v ktorých boli odfotení novodobí martýri v bielych tričkách a budajkách. A tesne pri pulte si tapírčä vzalo z pultu dve päťeurové nákupné poukážky.

10. August, 2011    



Milan Čupka
Autor je zakladateľom a editorom Amnezia.sk. Pôsobí ako reportér v denníku Pravda. Za svoje reportáže vyhral viacero novinárskych cien od Nadácie otvorenej spoločnosti, Slovenského syndikátu novinárov a Literárneho fondu. Spoluorganizuje tematické večierky Capo di tutti Party.