Určite nie je nutné pripomínať, že tým najdôležitejším faktorom, je tvorba kvalitných videí. Nie nadarmo medzi všetkými tvorcami mediálneho contentu koluje poučka „Obsah je kráľ“. No nie vždy môže byť obsah kráľom, ak je zverejnený na nedostatočne pripravenej platforme.
Vizuálne spracovanie stránky
Ak návštevníka zaujme vaše video, určite sa bude chcieť bližšie pozrieť na kanál, z ktorého pochádza. Preto je potrebné ho mať graficky spracovaný. Logo a vrchný banner majú návštevníkovi ukázať, že autor videí nie je iba niekto, kto jednorazovo nahral čosi na YouTube, ale niekto, kto to myslí naozaj vážne.
Popis kanála
Keď sa užívateľ preklikáva jednotlivými sekciami kanálu, jedna z prvých, ktorú navštívi, bude určite sekcia s informáciami o vás. Dajte si záležať, aby popis zrozumiteľne popisoval vaše zámery na YouTube a poskytoval čo najviac informácií, vrátane odkazov na iné sociálne siete a webové stránky, cez ktoré propagujete svoj content.
Tagy, tagy a znova tagy
Azda najväčšou chybou, ktorú môže ktokoľvek, kto niečo zverejňuje na internete, urobiť, je podcenenie významu metadát. Uverejniť video bez tagov, je ako vydať knihu a uložiť ju niekde mimo regálov, kde ju nikto poriadne nenájde. Preto sa snažte použiť čo najvýstižnejšie tagy. Posnažte sa, aby niektoré z nich tvorili tzv. Triple tagy, čiže jedno či viac kľúčových slov, ktoré sa nachádzajú ako v názve, tak aj v popise pod videom a v tagoch.
Rovnako dôležité je mať svoj kanál overený. To znamená, že prostredníctvom sms obdržíte overovací kód, ktorého zadaním do formulára YouTube potvrdíte svoju totožnosť. To dáva vášmu kanálu, a tým aj vašim videám, väčšiu relevanciu.
Vrátime sa však na začiatok a pripomenieme si, že obsah je kráľ. Bez kvalitného obsahu, bez predstavy o tom, komu a na čo majú vaše videá slúžiť, je šanca na úspech minimálna. Nikto nemusí byť génius na to, aby vytvoril dobré video. No udržať si publikum, schopnosť pravidelne vydávať a udržovať istý štandard pri tvorbe, to je práca na plný úväzok.