Pre e-shopy, ale vlastne ktorúkoľvek webovú stránku s komerčným významom je dôležité, aby bola rovnako viditeľná v internetových vyhľadávačoch, z ktorých ako vieme pramení bohatá návštevnosť. Konkrétnejšie vravíme hlavne o vyhľadávači Google, možno Bing, Yahoo, ale efektívnosť dokáže priniesť aj viditeľnejšia pozícia v českom Sezname.
Vo všeobecnosti či už je to Google alebo Seznam a v nich webová stránka umiestnená na popredných pozíciách, z hľadiska návštevnosti a budovania brandu ide o efektívny a dnes už pomerne veľmi známy krok, ako uspieť v internetovom marketingu.
Áno, dosiahnuť takúto viditeľnú priečku vo vyhľadávači sa dá prirodzene a tým pádom nejde o platenú reklamu, avšak boli by sme asi trochu naivní, ak by sme si mysleli, že kvalitný úspech príde bez nulovej investície.
Investovať sa oplatí a v tomto smere konkrétne do agentúry, ktorá sa postará o profesionálne seo. SEO alebo Search Engine Optimization sa do slovenčiny prekladá jednoducho ako optimalizácia pre vyhľadávače, a v tomto smere vás možno zaujme seo cena. Kvalitná optimalizácia zahŕňa veľa procesov a v skratke- musí hľadieť na všetky vnútorné (on-page) ako vonkajšie (off-page) faktory, ktoré sa podpisujú pod celkové poradie stránky vo vyhľadávačoch.
Napr. Google ale aj iné alternatívy používajú tkzv hľadacích botov, ktorí na základe zadaného výrazu užívateľovi poskytnú tie najrelevantnejšie výsledky. Tie sú zoradené od tých najrelevantnejších, čiže hľadí sa na obsah webu, ale takisto napr. jeho podobu a fakt, či ho dokáže „googlebot“ nájsť a následne priradiť na konkrétnu pozíciu, aká mu prináleží.
Aby toto bolo možné a aby bol odkaz na váš web umiestnený čo najvyššie, je nutné zaoberať sa nielen vnútornou formou stránku, jej obsahom, rýchlosťou načítania,… ale tiež vonkajšími faktormi ako napr. tvorbou a umiestňovaním spätných odkazov. Je teda potrebné zaoberať sa seo optimalizáciou.