Ak si dnes sľubujete od svojho podnikania úspech, pravdepodobne budete musieť pravidelne využívať internet. Reklama, ale predovšetkým prevádzka elektronického obchodu, teda e-shopu, to je myslím si, v dnešnej dobe kľúčové. Väčšina ľudí vo svojom voľnom čase, aj pokiaľ sú mimo domu, prezerá internet a to aj cez mobilné prenosné zariadenia. Takisto stúpa štatistika ukazujúca na fakt, že bežný človek využije nákup formou e-shopu raz za týždeň! Daný e-shop si následne zapamätá a v prípade spokojnosti sa k nemu môže pravidelne vraciať. E-shop ho však musí osloviť, musí mu umožniť pohodlný, prehľadný a zákazníkmi overený nákup. Ako na to?
Hodnotenie produktov
Zrejme sme si to všimli i my sami, že overené e-shopy poskytujú ku každému produktu okrem charakteristiky výrobcu aj hodnotenia zákazníkov, ktorí si daný produkt už zakúpili. Myslím si, že práve hodnotenie zákazníkov považuje väčšina ľudí za najviac dôveryhodné. Určite sa veľakrát stane, že nad kúpou dotyčného produktu budú váhať, nie sú s ním totiž osobne oboznámení, no názory iných ľudí dokážu ovplyvniť údajne až 88% kupujúcich. Navyše pokiaľ e-shop takýmito hodnoteniami nedisponuje, nepôsobí vieruhodne. A nezabudnime poskytnúť zákazníkovi možnosť informovania o našich novinkách formou mailu.
• Je lepšie risknúť fakt, že určité hodnotenie môže byť negatívne, ako hodnotenia nepovoliť. Aj napriek pár negatívnym hodnoteniam je pravdepodobnosť úspechu nášho e-shopu vyššia, pokiaľ túto možnosť povolíme.
Vizuálna stránka
Zákazník by mal vidieť produkt, ktorý vlastne kupuje. Bez kvalitných obrázkov by predsa nekupoval niečo, čo nevidí, alebo čo nevidí detailne. Na tento "detail" sa nesmie zabudnúť. Po kliknutí by sa mal kupujúcemu obrázok dostatočne maximalizovať. Obrázkov ku každému produktu pridajme viac, z prednej i zo zadnej strany, zo strán, skrátka snažme sa ho zviditeľniť predovšetkým detailne, ale aj lákavo.
Výber vhodnej kuriérskej služby
Ľahko sa môže stať, že zákazníka osloví cena ale i charakter určitého výrobku, dá ho do košíka, no ak zbadá ceny za poštovné či nejasnosti s donáškou, alebo dokonca nezrozumiteľný formulár, produkt začne hľadať radšej na inej stránke. Snažme sa poskytnúť čo najlacnejšie poštovné a prehľadný opis donášky, rovnako tak praktický formulár.