Keď som začínal s podnikaním, nevedel som o tejto sfére naozaj vôbec nič. Postupne som sa do toho dostal, no ani moje počínanie, sa nezaobišlo bez chýb. Ak sa im chcete vyvarovať pri svojich podnikateľských začiatkoch, radím vám dobre, čítajte ďalej.
Podnikateľ, musí na svojich zákazníkov pôsobiť dôverne, spoľahlivo a vytvárať dojem, že im na nich záleží. Môže sa to zdať ako veľmi ťažká úloha, no v skutočnosti tomu tak nie je. Stačí, ak sa naučíte zdvíhať telefóny a odpisovať na sms a maily. Ak si nájdete zmeškaný hovor, volajte späť. Možno sa aj vám zdá táto rada divná, no ak ste už v živote niečo kupovali alebo objednávali nejaké služby, určite viete, že mnohí podnikatelia, takéto primitívne veci, za samozrejmosť vôbec neberú.
Dobre by ste nemali vyzerať ani tak vy osobne, ale skôr vaše webové stránky, informačné letáky alebo vaša reklama. Nešetrite na firme, ktorá vám bude robiť reklamnú kampaň a ak na nej pracujete sami, tak si na nej dajte poriadne záležať. Prvý dojem, ostane navždy prvým dojmom.
Ak sa o vás bude hovoriť v zlom, budete vnímaní ako zlá firma, a to v žiadnom prípade nechcete. Už od prvého momentu, čo založíte živnosť a dostanete svojho prvého zákazníka, pracujte tak, aby na vás nikto nemohol povedať jedno krivé slovo. Zapamätajte si, že nič ako dôležitejší a menej dôležitý klient, neexistuje.
Neberte si na plecia zákazky, ktoré nemôžete splniť. Viem, že je lákavé, ak sa na vás usmeje šťastie s nejakou naozaj lukratívnou ponukou. Ak na ňu však nemáte dostatok zamestnancov, vybavenie alebo času, nechajte to radšej tak.
Piata rada, v sebe v podstate ukrýva všetky štyri predošlé. Či už vás niekto osloví, alebo zákazku získate, snažte sa vždy pracovať tak, aby ste svoju prácu odovzdali skôr, ako bol stanovený termín. Poznáte to príslovie, že kto prvý príde, ten prvý berie. Jeho by ste sa pri svojom podnikaní mali držať.